Din cauza stării avansate de degradare, atât a stâlpului de rezistență cât și a stratului suport pentru calea de rulare, s-a hotărât construirea unui nou pod. Noua punte peste Bârzava va avea o lungime de 18 metri și o lățime de 9,96 metri.

De asemenea, în vederea asigurării unor condiții bune de scurgere a apelor râului Bârzava prin secțiunea podului și pentru a preveni eroziunea malurilor, se va reprofila albia râului pe o distanță de 15 metri, atât în amonte cât și în aval.

În momentul de față se construiește un pod provizoriu, lângă cel existent, pentru desfășurarea lucrările în condiții de siguranță și a nu afecta traficul în zonă. Puntea este realizată cu elemente prefabricate tip „lego”, umplute cu balast, care pot fi reutilizate.

Investiția se ridică la aproximativ 3,5 milioane de lei. Valoare inițială a proiectului a fost de 2,5 milioane de lei, asigurată prin Programul Național de Dezvoltare. După aplicarea ordonanței de urgență 114, prin care guvernul a impus majorarea manoperei cu 50%, municipalitatea a fost nevoită să scoată din bugetul propriu încă 900.000 de lei.

Dat fiind stadiul avansat al lucrărilor, constructorul susține că va termina construcția până la venirea sezonului rece.