Ziua Internațională a Automobilului la UEMR: De la Motorwagen la maşina autonomă

176

Universitatea „Eftimie Murgu” din Reșița în colaborare cu Asociaţia Generală a Inginerilor din România, sucursala Caraş-Severin, Asociaţia de Cercetare Multidisciplinară, zona de Vest a României, sucursala Caraş-Severin, alături de companii din municipiul de pe Bârzava și din întreg judeţul, care își desfășoară activitatea în sectorul automotive, marchează luni, 29 ianuarie, de la ora 10.00, în sala multimedia „Constantin Gruescu” a instituţiei de învăţământ superior, în cadrul unei dezbateri, Ziua Internaţională a Automobilului.

La această întâlnire se urmărește lansarea unei priviri realiste asupra direcțiilor de dezvoltare a automobilului, cu diferitele fațete, cum sunt: tracțiunea electrică, sistemele de siguranță sau conducerea autonomă, a precizat pentru Radio Reşiţa Christian Paul Chioncel – prorectorul UEM Reşiţa.

Primul automobil, construit de inginerul german Karl Benz în anul 1885, s-a numit Motorwagen şi era vehicul propulsat de un motor cu explozie în patru timpi, alimentat cu benzină. Costase 1.000 de dolari, echivalentul a 26.337 dolari, în 2016. Vehiculului i-a fost acordat patentul nr. 37435, pe care Benz îl solicitase în 29 ianuarie 1886.

Marea performanţă a automobilului era viteza: pe drum drept, atingea 16 km pe oră.

În 2017, cea mai rapidă maşină era Koenigsegg One:1, o maşină în valoare de 1.1 milioane de lire, care atinge o viteză maximă de 450 km/ h. (Hardy Cvoica)

Sursa foto: tvr.ro